اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه
دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸ ق.ظ

چرا برخی کالاهای صادراتی فاسد می‌شوند؟

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل سازمان توسعه تجارت گفت: اگر برخی کالاهای صادراتی پیش از رسیدن به مقصد فاسد می‌شوند، این موضوع به مقررات مرزهای خروجی و مشکلاتی که ممکن است برای کالا پیش بیاید، مربوط می‌شود.

فرهاد نوری اظهار کرد: اگر چه حجم فاسد شدن کالاهای صادراتی رقم بالایی نیست، اما در مواردی که این اتفاق رخ می‌دهد، به طور مثال کالاها به عمان یا عراق می‌روند اما به هنگام ورود به مقصد از نظر کیفیت یا مقررات برای ورود آنها مشکلاتی ایجاد می‌شود.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت همچنین اظهار کرد: اکنون برای تزانزیت کالای تجاری ما توان پایینی داریم زیرا هیچ هواپیمای باری نداشته و کامیون یخچال‌دار هم کم داریم.

وی با بیان اینکه پوشش ریلی ایران هم برای دسترسی به محصولات صادراتی پوشش گسترده‌ای محسوب نمی‌شود، گفت: در کشورهای حوزه CIS یا کشورهایی که پوشش ریلی کاملی دارند، گاه خطوط ریلی تا در انبارها می‌رسد. اما کشور ما پس از سال‌ها هنوز برای راه‌اندازی راه‌آهن آستارا-آستاراخان به نتیجه نهایی نرسیده‌ است.

نوری با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد صادرات ما دو برابر شود، باید ظرفیت لجستیک نیز دو تا سه برابر شود، گفت: اکنون ناوگان موجود ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت صادرات را جواب می‌دهد اما اگر بخواهیم با توسعه صادراتی مواجه شویم، این ناوگان پاسخگو نخواهد بود.

وی با اشاره به جلسات متعددی که با  مسئولان وزارت راه برگزار شده، اظهار کرد: ما به طور معمول نیازها را بررسی کرده و این اطلاعات را به وزارت راه منتقل می‌کنیم، اما گاه برای توسعه ظرفیت مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل سازمان توسعه تجارت ادامه داد: اکنون بر اساس نوع کالاها وضعیت ترانزیت آنها متفاوت است. به عنوان مثال در حوزه میعانات گازی یا مشتقات نفت و گاز ظرفیت لجستیک کامل است اما بیشتر مشکل به کالاهای فسادپذیر مربوط می‌شود.

نوری با تاکید بر اینکه عدد مربوط به صادرات کالاهای فسادپذیر رقم بالایی را به خود اختصاص نمی‌دهد، گفت: در مجموع از کل صادرات غیرنفتی شاید تنها ۲۰ درصدآن مربوط به کالاهای فسادپذیر باشد و برای نقل و انتقال این بخش نیز تلاش‌هایی صورت گرفته و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: برای حل مشکلات این بخش فکرهایی شده و به عنوان مثال پیشنهاد ورود کامیون‌های دو تا سه سال کارکرده مطرح شده است که البته این موضوع با مقاومت تولیدکنندگان داخلی این نوع کامیون‌ها مواجه شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی