اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علی انصاری امروز در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 در جمع خبرنگاران افزود: در صنعت مبلمان مردم به مصرف کالای ایرانی روی آوردند و به خرید و مصرف مبلمان خارجی رغبت کمتری دارند. 



وی اضافه کرد: با حضور رقبای خارجی، تولید کنندگان ما پیشرفت می کنند اما این مردم هستند که متوجه می شوند که کدام کالا را بخرند. در این میان ما باید مراکز توزیع را مدرن کنیم و عرصه هایی در مراکز توزیع ایجاد کنیم که محل رقابت سالم میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان شناسنامه دار باشد تا مردم با اطمینان خاطر، کالای ایرانی را خریداری کنند.

انصاری گفت: اگر نقدینگی به بازار تزریق شود و فضای اقتصادی در دست خود مردم قرار گیرد از رکود خارج خواهیم شد حتی اگر تورم نسبی هم باشد تولید ثروت و اشتغال می کند و این به نفع مردم است و موجب می شود چرخه اقتصادی به روند عادی خود برگردد.

وی افزود: اگر رکود کنونی ادامه یابد بسیاری از واحدهای مبلمان که فعال هستند نیز از مسیر تولید خارج می شود.

انصاری با بیان اینکه گردش مالی صنعت مبلمان حدود 10 هزار میلیارد تومان است گفت: با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی، انتظار می رود گردش مالی این بازار در آینده ای نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: درخواست ما این است دولت و مسئولان از تولیدکنندگان حمایت مالی و تسهیلاتی به عمل آورند تا بتوانیم در صنعت مبلمان به خودکفایی کامل دست یابیم.

رئیس شورای ملی مبلمان گفت: نگاه ما در حوزه تولید، سنتی و کارگاه های ما خرد و کوچک است اما با توسعه فرهنگ مبل نشینی، توقعات و سلیقه ها عوض شده و ما هم این موارد را در طراحی های خود در نظر می گیریم.

انصاری اضافه کرد: از مهمترین این دستاوردهای صنعت مبلمان در سال های اخیر می‌‌توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحدهای دانشگاهی متخصص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها اشاره کرد.

وی گفت: اکنون این انگیزه وجود دارد که پیشرفت و توسعه در صنعت مبلمان را به گونه‌ای راهبردی و محوری براساس وضعیت موجود کشور و سند ملی صنف و صنعت که در حال تدوین است ترسیم کنیم. 

انصاری گفت: در چهار دهه گذشته صنایع و صنوف مبلمان رشد قابل توجهی داشته‌اند و در کنار این پیشرفت دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده‌اند و حتما ارائه مدلهای این صنف نیازمند پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی است ضمن اینکه فناوری های ما به روز شده اند و در طراحی و تولید با همکاری دانشگاه پیشرفت های خوبی داشتیم.

نظرات (۱)

چطوری میشه آقای انصاری رو دید؟ من ایده های اقتصادی خوبی دارم که نیاز به سرمایه داره، ممنون میشم راهنمایی کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی