اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه

خبرگزاری فارس: اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با حضور رئیس کتابخانه‌های عمومی و اعضا تشکیل شد.

وی افزود: رئیس کتابخانه‌های عمومی در این جلسه عنوان کرد که بودجه‌ آنها برای کتابخانه‌ها بسیار کم است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: همچنین طبق گزارش اعلام شد بیش از هزار کتابخانه به صورت تک نفره اداره می‌شود؛ همچنین موضوع پروژه‌های نیمی تمام این بخش مورد بحث قرار گرفت که 15 تا 20 سال است دست نخورده مانده است.

«همچنین بحث زمین‌هایی برای ساخت کتابخانه بودجه کافی ندارند هم مورد بحث قرار گرفت و درخواست داشتند که در بودجه 97 تخصیص اعتباری برای آنها در نظر گرفته شود چرا که در آمد پایداری ندارند.»

وی در ادامه تشریح جزئیات نشست مذکور یادآور شد: آقای مکارم از بخش توسعه و منابع شهرداری تهران هم در این جلسه به بیان  مباحثی درباره شهرداری‌ها پرداخت.

سلیمی ادامه داد: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده موضوع آلودگی هوا، محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک از اولویت‌های

اصلی مردم عنوان شد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: صحبتی دیگری که در جلسه امروز انجام شد بحث منابع پایدار شهرداری بود که 21 درصد منابع آنها  پایدار و 71 درصد منابع غیر پایدار است؛ لذا پیشنهادی که داشتند روی قیمت تمام شده بنزین در شهر تهران بود که مبلغ 150 تومان روی هر لیتر اضافه شود تا منابع مالی آنها تامین شود و همچنین آلودگی شهر تهران را کمترکند. بنابراین مقر شد این پیشنهادات را آماده و به کمیسیون ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از سازمان انرژی اتمی، گفت: اعضا از قلب راکتور هسته‌ای تهران و همچنین آزمایشگاه‌های تولید داروهایی تشخیص انواع بیماری‌ها بازدید کردند.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای انجام شده، دریافتیم که در بخش صنعت این سازمان نزدیک 50 نمونه دارو تولید می‌کند، همچنین 170 مرکز پزشکی داریم که دارای پزشکی هسته‌ای هستند و از این طریق ارتزاق می‌شوند و نزدیک 8 کشور هم  وجود دارد که این داروها را به آنجا صادر می‌کنیم، اکنون هم روز به روز به این درخواست‌ها اضافه می‌شود.

سلیمی همچنین یادآور شد: قطعا ما اگر سرمایه‌گذاری‌هایی خوبی را در بحث تولید رادیو داروها را داشته باشیم از لحاظ ارز آوری  و استفاده صلح آمیز باری کشور بسیار مفید باشد و نشان دهد که بحث هسته‌ای ما صلح آمیز است که به نظر من ظرفیت بسیار خوبی است که در این زمینه کار کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۹
کاظم علیمردانی

کتابخانه‌های عمومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی