علی انصاری در دکو 2016: هدف ما در صنعت مبلمان،حضور در بازار های فرا منطقه ای است
رئیس انجمن شورای ملی مبلمان کشور با اشاره به بازار گسترده کشورهای منطقه، نیروهای انسانی تحصیلکرده و ماهر در صنایع و صنوف مبلمان از تدوین پیوست اجتماعی و فرهنگی برای این صنایع خبر داد.
به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی باشگاه خبرنگاران تسنیم ، علی انصاری امروز در نهمین کنفرانس بینالمللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 اظهار کرد:در این همایش نایب رئیس، دبیرکل، مشاوران و اعضای انجمنهای مبلمان آسیا (کافا) حضور دارند و از کشورهای چین، پاکستان، فیلپین، مالزی، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی و نمایندگان کنفدراسیون مبلمان اروپا شامل کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان و ترکیه حضور دارند.
وی افزود: امیدواریم که این همایش بینالمللی حرکتی همسو با اهداف آسیایی و جهانی (کافا) و کنفدراسیون مبلمان اروپا باشد که در این میان عضویت شورای ملی مبلمان ایران در (کافا) یکی از حلقههای تکاملی این صنف و صنعت به حساب میآید.
رئیس شورای ملی مبلمان کشور ادامه داد:در نهمین سال این رویداد بزرگ صنفی در آسیا که ابعاد صنعتی، بازرگانی و تجاری دارد حاکی از آن است که گامهای مهمی در مفهومسازی و مدلسازی میان کشورهای آسیایی برداشتیم.
وی تصریح کرد: از مهمترین ای ندستاوردها میتوان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحدهای دانشگاهی متخصص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکلهای صنفی و اتحادیهها اشاره نمود و اکنون این انگیزه وجود دارد که پیشرفت و توسعه در صنعت مبلمان را به گونهای راهبردی و محوری براساس وضعیت موجود کشور و سند ملی صنف و صنعت که در حال تدوین است ترسیم کنیم.
انصاری گفت: در چهار دهه گذشته صنایع و صنوف مبلمان رشد قابل توجهی داشتهاند و در کنار این پیشرفت دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شدهاند و حتما ارائه مدلهای این صنف نیازمند پیوستهای اجتماعی و فرهنگی است.
وی تاکید کرد:در پیوست اجتماع فرهنگی موجود شناسایی عمیق و دقیق لایههای مختلف صنعت مورد توجه قرار گرفته و به دنبال آن هستیم که عمده فعالیتها بر دوش بخش غیردولتی و تماما مردمی و مشارکتی باشد.
رئیس شورای ملی مبلمان کشور در ادامه صحبتهای خود گفت: دکو فرصت بازشناسی نیازها و بازتوانی توانمندیهای تولید، تجارت ملی و منطقهای، صنعت مبلمان، دکوراسیون براساس خاص و سیلیقه مصرف کنندگان و مشتریان داخلی منطقهای و جهانی هستند.
انصاری در پایان گفت: بازار 400 میلیونی کشورهای منطقه، نیروهای انسانی تحصیلکرده و ماهر و ظرفیتهای گستردهای دارد که با کمک سایر اعضای کافا علاوه بر حضور در این بازار میتوانیم در بازارهای فرامنطقهای نیز حضور یابیم.