اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه

کدام باغ به دیدار دوستان مانَد

«کدام باغ به دیدار دوستان ماند/ کسی بهشت نگوید به بوستان ماند»

«سعدی»

بازار بزرگ ایران همه چیز دارد ... از دستاوردهای نوین معماری و ساختمانی که بستری برای عرضه برترین کالاهای جهانی و ایرانی را با هدف افزایش اشتغال و پاس‌داری از سرمایه‌های ملی اقتصادی و ارزی ایرانیان را فراهم آورده‌اند تا فضاهای همگانی و فرهنگی که در تاریخ فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی ریشه و آوازه‌ای بلند دارند. آمدن به بازار بزرگ ایران اما تنها برای خرید یا گشت‌وگذار نیست! می‌خواهی با تماشای باغ و راغ بروی، از هزارتوی باغ ایرانی، به تاریخ و زندگی گذشته وارد شوی و اینجا است که ناگهان خود را در باغ دیدار درمی‌یابی ... به دالان تاریخ می‌رسی؛ اینجا باغ دیدار است؛ جایی که همه را به تماشا و آرامش و اندیشیدن فرامی‌خواند.

بازآفرینی گوشه‌ای از درون‌مایه نگرش و اندیشه ایرانی- اسلامی

نگرش بازار بزرگ ایران به مفهوم «باغ» در فرهنگ ایران از آنجا سرچشمه گرفته است که این پدیده شگفت‌انگیز، از ویژگی‌های برجسته فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی در تاریخ به شمار می‌آمده است. باغ ایرانی، تنها یک گستره طبیعی برپایه درهم‌آمیزی ساختار معماری و عناصر طبیعت پیرامون انسان ایرانی نبوده است؛ ایرانیان بخشی از درون و چیستی خویش را در باغ ایرانی بازتاب داده‌اند؛ ذوق، سلیقه، آرامش‌خواهی، شعردوستی، مدارا، گفت‌وشنود، هم‌زیستی، طبیعت‌دوستی و ستایش آب، پاره‌ای از عنصرهایی به شمار می‌آیند که درون‌مایه زیست روزمره تاریخی ایرانیان را در ساختار و پدیده‌ای با نام باغ ایرانی نمایانده‌اند.

بازار بزرگ ایران، گذشته از همه ویژگی‌های اقتصادی و توسعه‌محوری در زمینه‌های کارآفرینی و آفرینش موقعیت‌های گوناگون شغلی برای بخش‌های گوناگون بازار کار، برای افراد با سطح گوناگون آموزش و مهارت‌ها و سلیقه‌های گوناگون، فراهم‌آوری زمینه‌های شغلی مرتبط با تولید و عرضه، مانند فروشنده، انباردار، تحصیل‌دار، دستاویزی فرهنگی و اجتماعی برای پایتختی است که به طرح‌های نو برآمده از ویژگی‌های فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی نیاز دارد. بازار بزرگ ایران، هم فضایی مناسب برای گذراندن زمان‌های فراغت در کنار خرید به شمار می‌آید، هم دستاویزهای فرهنگی، هنری و معماری پیش روی میهمانان‌اش می‌گذارند تا برپایه ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردمان این، سرزمین، آرامشی روح‌فزا به دست آورند.

اینجا به تماشای باغ

باغ ایرانی، باغ کتاب و باغ دیدار، بخش‌هایی جذاب از این پیکره خاطره‌انگیزند. از آغاز بازار تا پایان آن که گام بزنی، تصویری نوستالژیک از ذوق چند هزار ساله ایرانی پیش رویت جای می‌گیرد. البته از بازار که می‌گذری باغ ایرانی را از یاد نباید ببری. در این بزرگ‌بازار مدرن، فضاهایی همگانی و فرهنگی برپایه ویژگی‌های زیست دیرینه فرهنگی و اجتماعی ایرانی- اسلامی طراحی و بازآفرینی شده است تا میهمانان و گردشگران به ویژه خانواده‌ها و جوانان، در کنار بهره‌مندی از دستاوردهای نوین تمدن جهانی، به تماشای سرمایه‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی ایرانی- اسلامی بنشینند. گشت‌وگذار در باغ‌های بازار بزرگ ایران، آدمی را به یاد تصویرهای دل‌انگیز مینیاتورها، نگاره‌ها و گل‌ومرغ‌های ایرانی یا تصنیف‌های قدیمی می‌اندازد. بازار بزرگ ایران، از این‌رو اساسا به مفهوم و کارکرد «باغ» در جامعه ایرانی باور داشته، سازندگان آن کوشیده‌اند، حسی زیبا از ذوق و خلاقیت ایرانی در آفرینش این پدیده تاریخی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی جلوه‌گر سازند. بازآفرینی باغ شازده ماهان، باغ دیدار و باغ کتاب اینچنین انجام پذیرفته است.

باغ ایرانی، اینجا در بازار بزرگ ایران، دوستداران ظرایف فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به سوی خویش فرامی‌خواند. بزرگراه همت را که به سوی واپسین نقطه‌های دسترسی غربی بیایی، نگرشی نو به باغ ایرانی، میزبانی‌ات را انتظار می‌کشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی