اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه
چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۰ ق.ظ

ایجاد بیش از 103 هزار شغل در سال 96

خبرآنلاین : مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تاکید برادامه برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری اعلام کرد: ایجاد بیش از 100هزار شغل در سال96 در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن تبیین اهم سیاست ها و برنامه های سازمان در سال جاری از راه اندازی بیش از 1081 واحد صنعتی با اشتغال 19 هزار و 57نفر تا پایان سال 95 خبرداد و گفت: ایجاد اشتغال برای 103هزار نفر از برنامه های اصلی سازمان و کلیه شرکت های استانی در سال 96 خواهد بود.

علی یزدانی طی نشستی با کارکنان سازمان صنایع ‌کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای همکاران اظهارداشت: در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مزین شده است، باید درجهت بهبود وضعیت تولید و ایجاد اشتغال بیش از گذشته تلاش نماییم.

مدیرعامل‌ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 96 را مورد تاکید قرارداد و گفت: ما باید بسترهای لازم را جهت حضور سرمایه‌گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق فراهم نماییم که در این راستا راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی متوقف وافزایش ظرفیت تولید واحدهایی که زیر ظرفیت مشغول بکار هستند،با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

یزدانی همچنین بر ادامه اعمال اقدامات حمایتی از طرح های صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی خبرداد و افزود: در این راستا ایجاد بیش از 103 هزار شغل در سراسر کشور در اولویت برنامه ها قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد 4031 قرارداد جدید با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی در سال گذشته خبرداد وگفت: به رغم محدودیت های بودجه ای در سال گذشته اقدامات خوبی در جهت تحقق ماموریت های اصلی سازمان نظیر راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی ، اعطای تسهیلات به صنعتگران و کیفی سازی زیر ساختهای عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری در کنار سیاست ها وبرنامه های جاری ، تحقق 44 برنامه تحولی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کمک به واحدهای صنعتی جهت پذیرش در فرابورس و بورس کالا، پیشنهاد تشکیل بانک صنایع کوچک را از جمله این برنامه ها توصیف کرد و افزود: بهبود رقابت پذیری SMEها از طریق ارائه خدمات نرم افزاری توسعه بازار ، تدوین شناسنامه HSE در شهرکها و نواحی صنعتی ، توسعه فراگیر خوشه های کسب وکار ، ایجاد و توسعه کنسرسیوم های صادراتی ، ارتقاء بهره وری ، تفویض اختیارت به شرکت های استانی ، تسهیل در فرایند واگذاری اراضی صنعتی به صنعتگران و طراحی مناسب شهرکها ونواحی صنعتی از دیگر برنامه های سازمان در سال جاری خواهد بود.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه تعامل موثر با نخبگان و تشکل های صنعتی و همچنین رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری عزم همگانی را می طلبد و ما در این مجموعه باید تمام تلاش خود را در این راستا بکار بگیریم.

رشد 20 درصدی ایجاد اشتغال در شهرکها ونواحی صنعتی

در این نشست مقیمی عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی نیز به تشریح عملکرد سازمان در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال 95 بیش از 2411 طرح صنعتی با ایجاد اشتغال برای 38392 نفر به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی ایجاد اشتغال در شهرکها ونواحی صنعتی در مقایسه با سال گذشته خاطر نشان کرد: روند انعقاد قراردادها نیز در سال 95 با رشد19 درصدی روبه روبود به طوریکه تا پایان سال بیش از 4031 قرارداد با سرمایه گذاران در سراسر کشور به امضا رسید .

معاون برنامه ریزی همچنین از آموزش 118 هزار نفر در سال گذشته خبرداد و به تشریح اقدامات سازمان در حوزه زیرساختهای عمرانی و HSE پرداخت.

مقیمی با اشاره به اینکه 1188 هکتار به اراضی در اختیار شهرکهای صنعتی اضافه شده است، افزود: همچنین در سال گذشته 2450 هکتار سند ثبتی برای 10 شهرک وناحیه صنعتی اخذ شده است.

وی در ادامه از افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و تهیه شناسنامه HSEبرای 39 شهرک وناحیه صنعتی خبرداد و افزود: در سال گذشته1592 واحد صنعتی به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده اند.

معاون برنامه ریزی همچنین به تشریح شاخص ها و برنامه های سازمان در سال جاری پرداخت.

مقیمی انعقاد بیش از 4558 قرارداد با سرمایه گذاران وهمچنین بهره برداری از 3409 طرح و واحد صنعتی را از جمله برنامه های سازمان در سال 96 توصیف کرد.

گفتنی است ، دیدار نوروزی معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز با کارکنان سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در روز گذشته برگزارشد. یزدانی در این دیدار که سایر معاونان ومدیران مستقل سازمان نیز حضور داشتند ، ضمن تقدیر از تلاش های همکاران ، تدوین منشور اداری با توجه به برنامه های تحولی سازمان را مورد تاکید قرارداد و گفت: تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی مستلزم همکاری همه جانبه همه همکاران در سازمان و شرکت های استانی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: برنامه های تحولی با تلاش های همه کارکنان به نحو مطلوبی محقق شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۶
کاظم علیمردانی

اشتغال

اشتغال زایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی