اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه
يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۵ ب.ظ

پیام علی انصاری در کنفرانس دکو ۲۰۱۷

خداوند قادر متعال را شاکرم که توفیق یک دهه فعالیت صنفی دیپلماتیک، تعامل با اندیشمندان و صاحبنظران داخلی و خارجی و تلاش برای بهبود رابطه تجاری، علمی با کشورهای مختلف جهان تحت عنوان “دکو” را به همه ما عطا فرمود. یک دهه تلاش، اندیشه ورزی، تعامل معنی دار و اصرار بر نقش بی بدیل اقتصاد بر سایر عرصه ها از جمله سیاست، بدون خستگی و ناامیدی و عقب نشینی و با اهتمام در تحقیق، مطالعه، تلاش، نوآوری و ارائه محصولات جدید، با لحاظ نمودن تحریم های طاقت فرسای بین المللی، موجب مباهات برای تمامی کسانی است که طی دهه گذشته همراه، همکار و هم پیمان با ما بودند. چنانچه قبلا، متذکر شده ام، دکو یک نهاد و جریان هدفمند صنفی، فرهنگی، علمی و بین ا لمللی است و حتماً پس از یک دهه تلاش و گذر از مفهوم سازی، نهادسازی، کادرسازی و استاندارد سازی نیازمند یک پارادایم جدید است. به این معنی که چهارچوب های فکری-ارزشی شکل گرفته در یک دوره زمانی که ویژه همان دوره است و تمام ارزش های اجتماعی آن دوره را می سازد را برای دهه فرارو مجدداً باز تعریف، طراحی و ترسیم کند. پارادایم متناسب با دهه آینده، ناظر به تعابیری چون “قرن ده ساله” به عنوان نتیجه شتاب و گسترش تکنولوژی در تمامی عرصه ها است و به ساز و کارها، الزمات و تحولاتی که در دنیای تجارت و بازرگانی بین المللی روی داد، حتماً توجه ویژه خواهد نمود. رویکرد متفاوت کشورهای جهان به محیط زیست و توجه به صنایع بدون آلودگی، به حفظ منابع و منافع ملی در تولیدات و خدمات موجب شده است صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی، بیش از پیش مورد توجه واقع شود. گردش مالی صنعت گردشگری در سال گذشته میلادی از مرز ۱۲۲۰ میلیارد دلار عبور کرد و تعداد گردشگران جهان به یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون نفر رسید و موجب تاسف و شگفتی است که سهم ایران با توجه به جذابیت های طبیعی و تاریخی از این حجم گردش مالی، کمتر از ۵ میلیارد دلار است. نگاهی به مقصد حدود ۷ میلیون گردشگر ایرانی در سال به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، امارات، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عربستان، قطر و روسیه باید ما و فعالان صنعت، خدمات، تجارت را متوجه یک مهم نماید: ظرفیت سازی برای معکوس نمودن این روند و چاره جویی برای خروج سالانه ۲۰ میلیارد دلار از ثروت کشور و گسیل آن به کشورهای همسایه.

پارادایم جدید ما، همچنان بر اهتمام به رونق گردشگری، تدوین قوانینی برای تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، کاهش بروکراسی با نهادینه سازی دولت الکترونیک، توجه به صنایع کوچک و صنایع دستی و تلاش به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران خارجی مانند نوسازی و بهسازی هتل ها و اقامتگاه های مناسب و متناسب با استانداردهای جهانی، ایجاد مراکز تفریحی-تجاری و ساخت و بهره برداری از مجتمع های چند منظوره تجاری-تفریحی-خدماتی-فرهنگی تحت عنوان “شهرهای هوشمند” توجه دارد. هنر-صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته می تواند و باید نقشی بی بدیل در به سامان رساندن هتل ها، مهمانسراها، فرودگاه ها، ترمینال های مسافری، مجتمع های تجاری-تفریحی-خدماتی ایفا نماید و این مهم را می توان از جمله محوری ترین نکات پارادایم جدید قلمداد نمود. امیدوارم با اهتمام وافر، تلاش روزافزون، انگیزه ای فراوان، همتی بلند و امیدواری بسیار، همگی فردای این سرزمین را، به میدان کار، تلاش، ایجاد اشتغال، رونق و رفاه اقتصادی و شکوفایی اقتصاد ملی با رویکرد اقتصاد مقاومتی تبدیل نماییم و شاهد درون زایی و برون نگری تمامی فعالیت ها و اقدامات هنر-صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته و تمامی صنایع کوچک و زودبازده در سراسر کشور باشم.

برای تمامی فعالان، دست اندرکاران، محققان، پژوهشگران، فعالان دنیای کسب و کار، صنعتگران، کارشناسان و مدیران و مجریان دکو ۲۰۱۷ بهروزی و تحقق اهداف تعیین شده را از درگاه قادر متعال خواهانم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی