اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: لازمه حضور در بازارهای بین المللی افزایش ضریب بهره وری، کاهش هزینه های سربار و قیمت تمام شده است که در این راستا مجلس و دولت وظایف متعددی بر عهده دارند و در این زمینه بخش خصوصی قدم های مناسبی برداشته است.
 

داود محمدی در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی طراحی، دکوراسیون و صنایع وابسته گفت: برمبنای اسناد بالادستی تکالیفی بر عهده ما قرار گرفته که از جمله آنها سند چشم انداز است و اگر مطابق مصادیق آن عمل شود در سال 1405 می توان پیشرفتهای مناسبی در بسیاری از بخشها به دست آورد.
 
وی با اشاره به اینکه از نظر علمی در بسیاری از رشته ها رتبه های مناسبی به دست آمده است گفت: در نانو، سیستم دفاعی و بخشهای علمی کشور رتبه های مناسبی حاصل شده و در بسیاری از سطوح از اهداف سند چشم انداز جلوتر حرکت کرده ایم اما در حوزه اقتصاد این اهداف مطابق برنامه ریزی های سندچشم انداز حرکت نکرده است.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه سند چشم انداز مهمترین سند توسعه ای در کشور است خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بین 25 کشور منطقه در رتبه شانزدهم قرار داریم و باید در فرصت بسیار محدودی که وجود دارد عقب ماندگی های بخش اقتصاد را جبران کنیم.
 
محمدی با اشاره به اینکه در سال 1405 پانزده میلیون جوان بین 15 تا 25 سال در کشور وجود دارد گفت: برای اشتغال این میزان از جوانان کشور نیازمند برنامه ریزی های هماهنگ و واحد با تکیه بر افزایش توان تولید داخل هستیم.
 
وی ادامه داد: لازمه حضور در بازارهای بین المللی افزایش ضریب بهره وری، کاهش هزینه های سربار و قیمت تمام شده است که در این راستا مجلس و دولت وظایف متعددی برعهده دارند و در این زمینه بخش خصوصی قدم های مناسبی برداشته است.
 
محمدی در ادامه از برگزاری جلسات تحرک تولید و اشتغال با حضور رئیس مجلس خبر داد و افزود: قوانین مناسبی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی مصوب شده که از جمله آنها مشوق های صادراتی و معافیت های مالیات است و به طور قطع مجلس در سال جاری به محض اینکه لایحه بودجه ارائه شود به وظیفه ذاتی خود در جهت تقویت تولید و صادرات عمل خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: امروز راه نجات کشور در تولید تقویت سرمایه گذاری، تقویت مناسبات جهانی و حضور موثر در بازارهای هدف در سایه اجرای سیاست های کلان سند چشم انداز توسعه است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی