اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی

مهم ترین اخبار اقتصادی و اخبار مربوط به کار آفرینان و فعالان برتر کشور را در این وبلاگ ملاحظه فرمایید.

اخبار اقتصادی-اخبار کارآفرینان برتر-اخبار فعالان اقتصادی
پیوندهای روزانه
شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۰۳ ق.ظ

ایتالیا؛ شریک اول تجاری ایران در اتحادیه اروپا

خبرگزاری ایرنا: ایتالیا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (2017)٬ شریک اول تجاری جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که حجم مبادلات میان ایران و ایتالیا در سه ماهه نخست 2017 به یک میلیارد و 200 میلیون یورو رسیده است که از این میزان 800 میلیون یورو مربوط به صادرات ایران به ایتالیا و 400 میلیون یورو واردات ایران از این کشور می شود.

بر اساس این آمار، ایتالیا در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شریک اول تجاری ایران است و کشورهای فرانسه و آلمان به ترتیب درمکان های دوم و سوم قرار گرفته اند.

حجم مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو سال گذشته به سرعت رشد کرده و به ویِژه مبادلات ایران وایتالیا طی این مدت با 200 درصد رشد همراه بوده است.

در 10 سال اخیر در مبادلات دوجانبه میان ایران و ایتالیا ، تراز مثبت تجاری همواره به نفع ایتالیا بود در حالی که اکنون و در سه ماهه اول سال 2017 این تراز به سود ایران مثبت شده است و روند کنونی ادامه پیدا می کند.

حجم مبادلات ایران و ایتالیا در سال 2015 میلادی یک میلیارد و 700 میلیون یورو بود که از این میزان 500 میلیون یورو صادرات ایران به ایتالیا و مابقی مربوط به واردات ایران از این کشوربود.

برای صنایع اروپایی که مشتاقانه در پی یافتن بازارهای جدیدی هستند، ایران به مثابه یک فرصت طلایی است.

تا سال گذشته میلادی ایتالیا پس از آلمان شریک دوم تجاری ایران در اروپا بود.

در سال 2011 مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا از مرز تاریخی 7 میلیارد یورو گذشت و پس از اعمال تحریم ها در سال 2013، به یک میلیارد و 200 میلیون یورو سقوط کرد.

به گزارش اتاق بازرگانی ایتالیا – ایران، سطح مبادلات بین دو کشور بار دیگر رو به افزایش گذاشته و در سال 2015 از مرز یک میلیارد و 600 میلیون یورو عبور کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی